Treceți la conținutul principal

Tinerii ar trebui să aleagă voluntariatul !

          Pearl Harbor susține ideea că  "Nu există nimic mai puternic decât inima unui voluntar.", și chiar este adevărat pentru simplul fapt că inima unui voluntar este plină de bucurie, emoție și multă bunăvoință. Voluntarii sunt oamenii care doar fac și nu așteaptă nimic în schimb. 


Dacă ești voluntar înseamnă că ești o persoană importantă pentru comunitatea în care trăiești. 
        În prezent, termenul de voluntariat începe să fie cât mai căutat și în România iar acest lucru face ca multe persoane din țara noastră frumoasă să deschidă ONG-uri, asociații sau fundații pentru a activa cât mai multe persoane într-un grup care are același scop, astfel se dezvoltă proiecte frumoase și armonioase care dau un aer aparte comunității unde se realizează acestea. 
        Dacă ne axăm pe Baia Mare, la o simplă căutare pe google ”ong-uri Baia Mare” ni se prezintă o listă exactă cu acestea pe siteul Primăriei Baia Mare
 http://www.baiamare.ro/ro/Viata-in-Baia-Mare/Viata-si-Comunitate/Voluntariat/Voluntariat-si-ONGuri/ONGuri-pentru-tineret/ .
Cele mai căutate centre de voluntariat sunt Team For Youth, Asociația DEIS, Rotaract, Interact etc. 
        Tinerii din Baia Mare își pot alege foarte ușor un centru de voluntariat după care pot să participe la diferitele activități pe care centrul de voluntariat i le oferă. 
De ce să faci voluntariat? 
Dacă simți că poți și tu să contribui cu o idee pentru a da viață comunității în care trăiești atunci trebuie să alegi să faci voluntariat, un alt motiv este acela că și dacă vrei și dacă nu vrei ajungi o persoană sociabilă pregătită să discute cu oricine pe orice subiect. 
Voluntariatul schimbă persoane, și le schimbă în bine. 
Ca exemplu am să mă dau pe mine, anul trecut pe vremea aceasta eram voluntar al Fundației Baia Mare 2021 până prin septembrie-octombrie, în toată această perioadă am reușit să devin mult mai sociabil cu persoanele din jurul meu, deoarece înainte eram retras și nu prea îmi plăcea să cunosc persoane noi, am reușit să cunosc oameni importanți care mi-au devenit persoane foarte dragi, am învățat cum să-mi organizez un proiect și cum să-l duc spre succes. Sunt și foarte multe întâmplări care mi-au rămas în suflet. 
         Sfatul meu pentru toți tinerii este să meargă la un centru de voluntari și să contribuie la dezvoltarea orașului.
         Și pentru că am început cu un citat, am să închei cu un citat ”Voluntarii nu sunt plătiţi nu pentru că nu au nicio valoare, ci pentru că sunt de nepreţuit.”- Sherry Anderson 

Comentarii